23.11.2018

Третій день роботи секції «Екологія – GREEN MIND» на Міжнародному форумі INNOVATION MARKET був присвячений освіті для сталого розвитку.

Зокрема, досвідчені експерти та практики провели тренінг «Зелений клас – інновації для сталого розвитку закладів освіти», який об’єднав більш ніж 150 керівників, вчителів/викладачів та методистів загальноосвітніх закладів та ВНЗ, керівників гуртків, представників громадських організацій.

Великий інтерес до теми тренінгу обумовлений тим, що наскрізна екологічна освіта є одним з пріоритетних напрямів сучасних освітянських стандартів. Така освіта повинна бути пов’язана з практичною складовою функціонування навчального закладу, що передбачає системне покращення його екологічної дієвості. Про це наголосила у вступному слові під час відкриття тренінгу Світлана Фіцайло, представник Міністерства освіти та науки України.

Модератор тренінгу, Світлана Берзіна, президент Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» відзначила, що для навчальних закладів заходи зі збереження енергії, тепла, води, роздільний збір твердих побутових відходів дозволять зекономити ресурси та кошти. Належне управління небезпечними відходами забезпечать дотримання вимог безпеки та зменшать навантаження на довкілля. Сталі закупівлі дозволять створити більш комфортну та здорове середовище для навчання.

Саме ця ідея була закладена в основу розробленого технічним комітетом стандартизації ТК 82 «Охорона довкілля» екологічного стандарту для навчальних та освітніх закладів «Зелений клас».

Цей стандарт розроблено на основі стандарту «Зелений офіс». Він встановлює критерії оцінювання показників впливів на довкілля та здоров’я людини, що пов’язані з функціонуванням закладів освіти. На відміну від «Зеленого офісу» одним з його критеріїв є інтеграція екологічної компоненти до системи освіти та виховання, спрямованої на формування екологічної компетентності на різних рівнях: від побутового до професійного.

Під час тренінгу було розглянуто питання екологічної компетентності в наскрізній змістовній лінії освіти, як передумови до впровадження стандарту «Зелений клас». Також аудиторія детально ознайомилася з вимогами, досвідом та перевагами впровадження цього стандарту. Велика увага приділена була новим освітнім проектам для сталого розвитку, які наразі впроваджуються в Україні.

Крім цього, в рамках тренінгу відбулася презентація нового інформаційно-просвітницького проекту для школярів «Уроки зі сталого споживання».

Освітяни взяли участь у опитуванні, на меті якого було отримати зворотній зв'язок щодо актуальності піднятих питань та практичного досвіду впровадження елементів екологічного виховання, визначення перешкод та шляхів їх вирішення.

За результатом анкетування виявилось, що фактично всі освітяни розуміють важливість та мають бажання впроваджувати принципи екологічної освіти у своїх закладах освіти. Зокрема 99% зацікавлені у впровадженні стандарту Зелений клас і 100% хочуть застосовувати інформаційні та методичні матеріали проекту «Уроків зі сталого споживання».

Освітяни також підтверджують, що для впровадження елементів екологічної освіти потребують допомоги, в більшості – методичних рекомендацій, технічної (фінансової) підтримки та консультацій експертів. В цьому напрямку велика частина респондентів – 67%, відмітили важливість співпраці саме з громадськими організаціями.


Матеріали та презентації тернінгу доступні для скачування:

Інформаційні матеріали та рекомендації по впровадженню стандарту Зелений клас

Екологічна компетентність - завдання освіти для сталого розвитку
Ольга Пруцакова, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України

Стандарт «Зелений клас» досвід та переваги впровадження
Галина Бузан, директор Центру екологічної стандартизації Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління

Презентація нового інформаційно-просвітницького проекту для школярів «Уроки із сталого споживання»
Андрій Хрутьба, експерт ВГО «Жива планета»

Досвід впровадження уроків та освітніх акцій на тему сталого лісокористування та збереження лісів
Анна Стародуб, FSC Україна

Презентація проекту «Енергоефективні школи»
Руслан Тормосов, виконавчий директор Всеукраїнської благодійної організації «Інститут місцевого розвитку»

Досвід організації роздільного збору вторсировини в навчальний закладах: від уроків до налагодження вивозу зібраної втор сировини
Сергій Волков, координатор проекту School Recycling

Організація компостування органічних відходів в середній школі «Компола»
Нікіта Шульга, засновник освітнього проекту «Листочки»

Форми допомоги необхідні для впровадження стандарту Зелений клас:


За підтримки та участі

Партнер